Klik hier om je shopify store te openen voor €1 per maand voor 3 maanden!
In de High Performers Drive die met je gedeeld is staat een mapje met ‘Resources’ Hierin kun je het G-Office Shopify theme vinden. De link naar de resources staat ook in de WhatsApp Groepsbeschrijving.
1 Open je Shopify Store
2 Click “Homepage”
Je vind het Nederlandse Thema in de High Performers Resources Drive.
Ga je adverteren in een ander land dan Nederland? Stuur een bericht in je QRT groep en vraag naar het thema voor het land waarin je wilt gaan adverteren.
Je hebt zojuist het G-Office Thema Actief gemaakt op je website!
Lees hier hoe je je pagina’s kunt aanmaken met behulp van de templates.
Je moet de volgende pagina’s gaan maken voor je webshop:
Algemene voorwaarden
Privacy Policy
Retourbeleid (Ruilen & Retourneren)
Restitutie beleid
Bestelling en Levering
Contact
FAQ (Veelgestelde Vragen)
Over ons
In je High Performers Drive map staat een mapje met Resources. Hierin kun je de Pagina Templates vinden. Ook kun je bij de resources komen via de WhatsApp Groepsapp beschrijving.
LET OP: In de templates staan stukken waar je jouw gegevens moet invullen zoals [STORENAAM] of info@jestorenaam.nl.
LET OP: In het Template van de Algemene voorwaarden zul je helemaal aan de onderkant een voorbeeld van retour formulier zien. Je hoeft hier NIKS mee te doen en alleen te kopieren en te plakken in shopify.
Bij de Algemene voorwaarden bij Artikel 2 moet je jouw eigen gegevens invullen. verder hoef je niks aan te passen in deze pagina.
7 Click “Opslaan”
De Contact page is net iets anders dan derest. Deze bevat een formulier waar mensen hun gegevens kunnen achterlaten met bericht.
Je leest hieronder hoe je deze kunt instellen.
Zorg dat je alle pagina’s aanmaakt en naloopt!
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je op je website plaatst. Lees alles even snel door zodat je weet wat er daadwerkelijk staat en het ook leert te begrijpen
We moeten in totaal 3 menu’s maken. We beginnen met de Main menu aan te passen.
Deze pagina’s moeten gelinkt zijn in dit menu:
HOME
ASSORTIMENT
CONTACT
VOLG JE BESTELLING
OVER ONS
Let op: voor Volg je Bestelling heb je een app nodig. dit word later in het stappenplan uitgelegd.
Voeg deze optie wel alvast toe aan je menu maar link de optie Search/Zoeken aan deze navigatie.
Voor Footer Menu 1 hebben we de volgende pagina’s nodig:
ALGEMENE VOORWAARDEN
BESTELLING EN LEVERING
PRIVACY POLICY
RESTITUTIE BELEID
RUILEN EN RETOURNEREN
Voor Footer Menu 2 hebben we de volgende pagina’s nodig.
CONTACT
TRACK & TRACE
VEELGESTELDE VRAGEN
Let op: voor Track & Trace heb je een app nodig. dit word later in het stappenplan uitgelegd.
Voeg deze optie wel alvast toe aan je menu maar link de optie Search/Zoeken aan deze navigatie.
Wanneer je alle 3 de Navigatie menu’s hebt gemaakt kun je doorgaan met de volgende Guide!!
We gaan de volgende collecties aanmaken.
Best Sellers
Huis accessoires
Huisdieren
Tools & Gadgets
Persoonlijke verzorging
Tuin Tools
We hebben nu alle collecties gemaakt. We willen ook een foto instellen voor deze collecties.
Ga naar een website zoals een van de hieronder benoemde sites en zoek simpele afbeeldingen die passen bij jouw collectie
Unplash.com
Let op: Verzamel eerst al je afbeeldingen voor iedere collectie voor je doorgaat met de volgende stap zodat je snel alles kunt aflopen
Als je alle collecties hebt aangemaakt en de afbeeldingen hebt toegevoegd kun je door met de volgende Guide!
In dit stappenplan werken we van boven naar beneden.
(Wat overgeslagen word is expres gedaan omdat dat niet nodig is of later behandeld word) Je kunt dus negeren wat je niet in deze onderstaande guides ziet maar wel in Shopify.
Als je deze stappen hebt gedaan kun je door met de volgende Guide.
Houd je KVK nummer, BTW ID, BSN en een Gas/water/licht rekening voor als het nodig is tijdens de Shopify payments verificatie
Bij het aanvragen van shopify payments vragen ze om je activiteit, geef hier aan dat je home assessories en decoratie verkoopt. en als toelichting iets in de richting van dat je allerlei soorten Huis en tuin artikelen verkoopt
Wanneer de aanvraag voltooid is kun je de volgende betaalmethodes selecteren
Visa
Mastercard
American Experess
Maestro
iDeal
Bancontact (als deze nog niet zichtbaar is, kom dan later terug na het volgen van de Markets Guide als je belgie hebt toegevoegd.)
Je gaat nu van boven naar bededen zien welke opties je moet aanvinken. Wat genegeerd word kun je negeren.
8 Selecteer Iedereen die de checkout afbreekt
*LET OP: Als je deze sectie/optie NIET ziet kun je deze stap overslaan.
9 Verzenden na 1 uur
*LET OP: Als je deze sectie/optie NIET ziet kun je deze stap overslaan.
Wanneer je alle settings hebt ingesteld zoals hierboven kun je verder met de volgende Guide!
Je hebt nu je verzendmethode ingesteld voor Nederland en België. Om daadwerkelijk te kunnen verkopen moeten we eerst de Markten instellen. Je leest hieronder hoe dit moet.
Als je klaar bent met de stappen hierboven kan je doorgaan met de volgende Guide!
Wanneer je klaar bent met het instellen kun je door met de volgende Guides
Je bent nu in de Shopify App Store. Hier kun je allerlei verschillende apps vinden voor jouw webshop.
Je bent nu in de Shopify App Store. Hier kun je allerlei verschillende apps vinden voor jouw webshop.
Instaleer deze pas als je daadwerkelijk gaat verkopen
Kosten: Vanaf 14.99$ per maand >>Klik hier om naar de app te gaan<<Shopify heeft een ingebouwd email systeem voor bepaalde handelingen. Bijvoorbeeld na een aankoop, of als iemand niet afrekent etc. Je kunt deze hier instellen zodat dit in ieder geval goed staat voordat je helemaal aan de slag gaat met Klaviyo.
Side note: Als de template nog in het engels staat. Geen zorgen, in de volgende Guide passen we de store language aan en dan word alles direct vertaald!
Je hebt zojuist je email verbonden met je store en je branding toegepast op de templates.
Je kunt doorgaan met de volgende Guide!
Hieronder zie je een aantal email templates uitgelicht die je kunt bekijken en straks kunt verbeteren.
Het staat nu al goed. dus dit is niet je main prio! Maar je kunt hier zeker dingen optimaliseren.
Je hebt zojuist de algemene taal van je website veranderd.
Vrijwel alle vertalingen staan direct goed als je het G-Office Premium Theme hebt gebruikt en ook alle instellingen hebt gevolgd in de vorige guides.
Mocht er iets zijn dat niet helemaal goed is vertaald op je website kun je dit vaak individueel alsnog aanpassen. Lees hieronder hoe je dat doet.
2.7-1: Overall Theme Optimalisatie
Je hebt zojuist de klant accounts uitgeschakeld op je wesbite.
Je kunt doorgaan met de volgende Guide
Je gaat hier lezen waar je jouw kleuren van je thema kunt aanpassen
BELANGRIJKSTE PUNTEN UIT COLORS:
Announcement:
Background:
Header:
Background:
Text:
Kleuren op Pagina’s (Page):
Background: (altijd wit)
Headings: (altijd zwart)
Buttons:
Links and Accents:
Sales price:
Herhaal dezelfde kleuren hierboven in de Drawers Sectie
Footer:
Background: (zwart of licht/donker grijs) (hiervoor was het logo met zwarte achtergrond in de stappen hiervoor)
Buttons: (net als derest)
Links and accesnts: (net als derest)
Errors: Rood
Sales Price: (net als derest)
CONCLUSIE:
DE BUTTONS, LINKS AND ACCENTS, SALES PRICE Moeten uit iedere sectie dezelfde kleur hebben
Dus button uit sectie Page moet dezelfde kleur zijn als Button it Sectie Drawer en Footer. Hetzelfde geld voor de andere punten.
De website achtergrond houd je altijd wit.
We gebruiken dus max 3 kleuren. Header en Footer zijn gelijk. De buttons en Accents zijn gelijk. en de achtergrond is wit
Lees hier hoe je de Header van je site kunt instellen
Je hebt zojuist je header ingesteld op de juiste manier!
Lees hier hoe je de footer instelt op de juiste manier
Je hebt zojuist je Footer ingesteld!
Lees hier hoe we de homepage optimaliseren
5 Banner: (Diavoorstelling)
Kies voor de banner een foto die warmte uitstraald naar klanten. Wat het beste werkt is een seizoensgebonden familie foto met vader/moeder en kids. Ideaal als er nog een hondje bij is.
Vind hier copyright free images
http://Unplash.com
http://Pexels.com
http://Pixabay.com
Lees hier hoe we de homepage optimaliseren
In de High Performers Resources vind je een document genaamd G-Office Thema Uitleg.
Hierin vind je de uitleg hoe je deze custom elementen kunt aanpassen en activeren.
Lees hieronder waar je in shopify de custom bulletpoints kunt plaatsen.
9 De regel die we zoeken is 192. Hier begint onze code.
Soms is deze 3 regels maar in 9/10 gevallen is deze alleen op regel 192. In het geval dat je de huidige bulletpoints wilt veranderen moet je dus deze hele regel selecteren en vervangen met de nieuwe code.
Als het goed is staan de bulletpoints al in het thema. Mocht dit niet zo zijn dan weet je nu waar je ze in kunt plaatsen.
Vraag in de QRT Groep voor de juiste bulletpoint code. Ieder land heeft ze eigen bulletpoints.
Gebruik WordToHtml.net en maak zelf je eigen bulletpoints van text naar html code!
Lees hier hoe je jouw cart page kunt optimaliseren
Lees hier hoe we onze Checkout-page kunnen optimaliseren
6 Vertalingen:
Bekijk hier onder een foto van de checkout op de juiste manier. De omcirkelde woorden/zinnen zijn punten waar je extra op moet letten
7 Button:
Mensen houden niet van betalen/. Stuur ze daarom aan met een knop als Bestelling afronden of Voltooi je bestelling
2.8 – Domein Koppelen
Lees hoe je jouw gekochte domein kunt verbinden met shopify
Na het invullen van je domein zul je automatisch worden doorverbonden met Godaddy. Log hier vervolgens in met het account waarmee je jouw domein gekocht hebt.
9/10 keer gaat dit soepel en is je domein hierna verbonden.
PROBLEMEN MET DNS SETTINGS??
Bekijk hier de video over hoe je de DNS waardes aanpast
Instaleer deze pas als je daadwerkelijk gaat verkopen
Kosten: Vanaf 14.99$ per maand >>Klik hier om naar de app te gaan<<Ben je klaar met Level 2?
Heb je een andere vraag? Klik hieronder op G-Office contacts en zie wie je het beste voor wat kunt berichten!
Je hebt een vraag, wie kun je het best en voor wat een bericht sturen?
Lees het hieronder!
Gili Goodvibes:
Contact for: Coaching, Mindset. Editing, Research. Script writing, TikTok Accounts, Ads Strategy, Ads Analyzing & Membership Payments.
Dayan:
Contact for: Coaching, Research. Editing /Capcut, Script writing, Ads Strategy, Ads Analyzing, Store Name, Logo, Domain & Klaviyo emails.
Dominik:
Contact for: Theme, Sheets, Guides, Domain, Back-end Shopify, Email, TikTok Accounts, Pixels, Ads Strategy, Ads Analyzing, Subscriptions & Invoices,
VOOR THE NEXT LEVEL UNLOCKING CONTACT GILI GOODVIBES
Klik hier om je shopify store te openen voor €1 per maand voor 3 maanden!
In de High Performers Drive die met je gedeeld is staat een mapje met ‘Resources’ Hierin kun je het G-Office Shopify theme vinden. De link naar de resources staat ook in de WhatsApp Groepsbeschrijving.
1 Open je Shopify Store
2 Click “Homepage”
Je vind het Nederlandse Thema in de High Performers Resources Drive.
Ga je adverteren in een ander land dan Nederland? Stuur een bericht in je QRT groep en vraag naar het thema voor het land waarin je wilt gaan adverteren.
Je hebt zojuist het G-Office Thema Actief gemaakt op je website!
Lees hier hoe je je pagina’s kunt aanmaken met behulp van de templates.
Je moet de volgende pagina’s gaan maken voor je webshop:
Algemene voorwaarden
Privacy Policy
Retourbeleid (Ruilen & Retourneren)
Restitutie beleid
Bestelling en Levering
Contact
FAQ (Veelgestelde Vragen)
Over ons
In je High Performers Drive map staat een mapje met Resources. Hierin kun je de Pagina Templates vinden. Ook kun je bij de resources komen via de WhatsApp Groepsapp beschrijving.
LET OP: In de templates staan stukken waar je jouw gegevens moet invullen zoals [STORENAAM] of info@jestorenaam.nl.
LET OP: In het Template van de Algemene voorwaarden zul je helemaal aan de onderkant een voorbeeld van retour formulier zien. Je hoeft hier NIKS mee te doen en alleen te kopieren en te plakken in shopify.
Bij de Algemene voorwaarden bij Artikel 2 moet je jouw eigen gegevens invullen. verder hoef je niks aan te passen in deze pagina.
7 Click “Opslaan”
De Contact page is net iets anders dan derest. Deze bevat een formulier waar mensen hun gegevens kunnen achterlaten met bericht.
Je leest hieronder hoe je deze kunt instellen.
Zorg dat je alle pagina’s aanmaakt en naloopt!
Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je op je website plaatst. Lees alles even snel door zodat je weet wat er daadwerkelijk staat en het ook leert te begrijpen
We moeten in totaal 3 menu’s maken. We beginnen met de Main menu aan te passen.
Deze pagina’s moeten gelinkt zijn in dit menu:
HOME
ASSORTIMENT
CONTACT
VOLG JE BESTELLING
OVER ONS
Let op: voor Volg je Bestelling heb je een app nodig. dit word later in het stappenplan uitgelegd.
Voeg deze optie wel alvast toe aan je menu maar link de optie Search/Zoeken aan deze navigatie.
Voor Footer Menu 1 hebben we de volgende pagina’s nodig:
ALGEMENE VOORWAARDEN
BESTELLING EN LEVERING
PRIVACY POLICY
RESTITUTIE BELEID
RUILEN EN RETOURNEREN
Voor Footer Menu 2 hebben we de volgende pagina’s nodig.
CONTACT
TRACK & TRACE
VEELGESTELDE VRAGEN
Let op: voor Track & Trace heb je een app nodig. dit word later in het stappenplan uitgelegd.
Voeg deze optie wel alvast toe aan je menu maar link de optie Search/Zoeken aan deze navigatie.
Wanneer je alle 3 de Navigatie menu’s hebt gemaakt kun je doorgaan met de volgende Guide!!
We gaan de volgende collecties aanmaken.
Best Sellers
Huis accessoires
Huisdieren
Tools & Gadgets
Persoonlijke verzorging
Tuin Tools
We hebben nu alle collecties gemaakt. We willen ook een foto instellen voor deze collecties.
Ga naar een website zoals een van de hieronder benoemde sites en zoek simpele afbeeldingen die passen bij jouw collectie
Unplash.com
Let op: Verzamel eerst al je afbeeldingen voor iedere collectie voor je doorgaat met de volgende stap zodat je snel alles kunt aflopen
Als je alle collecties hebt aangemaakt en de afbeeldingen hebt toegevoegd kun je door met de volgende Guide!
In dit stappenplan werken we van boven naar beneden.
(Wat overgeslagen word is expres gedaan omdat dat niet nodig is of later behandeld word) Je kunt dus negeren wat je niet in deze onderstaande guides ziet maar wel in Shopify.
Als je deze stappen hebt gedaan kun je door met de volgende Guide.
Houd je KVK nummer, BTW ID, BSN en een Gas/water/licht rekening voor als het nodig is tijdens de Shopify payments verificatie
Bij het aanvragen van shopify payments vragen ze om je activiteit, geef hier aan dat je home assessories en decoratie verkoopt. en als toelichting iets in de richting van dat je allerlei soorten Huis en tuin artikelen verkoopt
Wanneer de aanvraag voltooid is kun je de volgende betaalmethodes selecteren
Visa
Mastercard
American Experess
Maestro
iDeal
Bancontact (als deze nog niet zichtbaar is, kom dan later terug na het volgen van de Markets Guide als je belgie hebt toegevoegd.)
Je gaat nu van boven naar bededen zien welke opties je moet aanvinken. Wat genegeerd word kun je negeren.
8 Selecteer Iedereen die de checkout afbreekt
*LET OP: Als je deze sectie/optie NIET ziet kun je deze stap overslaan.
9 Verzenden na 1 uur
*LET OP: Als je deze sectie/optie NIET ziet kun je deze stap overslaan.
Wanneer je alle settings hebt ingesteld zoals hierboven kun je verder met de volgende Guide!
Je hebt nu je verzendmethode ingesteld voor Nederland en België. Om daadwerkelijk te kunnen verkopen moeten we eerst de Markten instellen. Je leest hieronder hoe dit moet.
Als je klaar bent met de stappen hierboven kan je doorgaan met de volgende Guide!
Wanneer je klaar bent met het instellen kun je door met de volgende Guides
Je bent nu in de Shopify App Store. Hier kun je allerlei verschillende apps vinden voor jouw webshop.
Je bent nu in de Shopify App Store. Hier kun je allerlei verschillende apps vinden voor jouw webshop.
Instaleer deze pas als je daadwerkelijk gaat verkopen
Kosten: Vanaf 14.99$ per maand >>Klik hier om naar de app te gaan<<